به دلیل سادگی، تاثیر زیاد و ارزان بودن، این شیوه میتواند به کشف نمونههای بالقوه خطرناک در این سازهها پیش از وقوع حوادث منجر شود.
به گزارش ایسنا، مهندسان در حال حاضر با استفاده از سیستم آزمایش پژواک ضربه به صداهای ایجاد شده توسط پلها که آنرا «آواز پل» میخوانند، گوش میکنند. اما این امر نیازمند کوبیدن بخشهای مختلف این سازها با چکش یا کشیدن یک زنجیر در سراسر آن برای شناسایی خوردگیهای مخفی آن است.
با این حال این شیوه بسیار زمانبر است و هزینههایی مانند بستن پل برای بررسی آن ممکن است خیلی تاثیرگذار نباشد.
شیوه جدید میتواند به سادگی عبور با یک کامیون از روی پل و افشاندن آب بر روی آن و سپس ثبت صدای ایجاد شده باشد.
محققان آمریکایی دریافتند هنگامی که آب با بتن برخورد میکند، صدای آن با سطحی که لایه لایه شده و میتواند به ریزش منجر شود، متفاوت است.
این شیوه میتواند در نهایت برای شناسایی مشکلات ساختاری در صنایع دیگر مانند هواپیماسازی نیز مورد استفاده قرار گیرد، اگرچه به گفته محققان، هنوز به کار بیشتری بر روی فیزیک این شیوه نیاز است.